FANDOM

250px-Coduobox2.jpg

Peli Muokkaa

Call of Duty: United Offensive on lisäosa suositulle ensimmäisen persoonan ammuntapelille Call of Dutylle. Pelin kehitti [8Gray Matter Interactive]] yhteistyössä Pi Studiosin kanssa ja julkaisi Activision. Peli julkaistiin PC:lle 14. syyskuuta 2004. Pelin ikäraja suomessa on 16+

Yksinpeli keskittyy liittoutuneiden, eli brittien, neuvostoliittolaisten ja yhdysvaltalaisten, joukoissa taistelemiseen ja sisältää monia historiallisesti tosia taisteluita. Toinen suuri muutos ensimmäiseen osaan verrattuna on keskittyminen toisen maailmansodan ilmataisteluihin. Pelissä on myös monia uusia liikkeitä, kuten kyky käyttää pikakiväärejä ja liekinheittimiä sekä juosta ja pidellä käsikranaattia kädessä. Viimeksi mainittu uudistus mahdollistaa sen, että vihollinen ei ehdi juosta tätä kohti heitettyä käsikranaattia karkuun. Uusia aseita ovat myös Bazooka ja Panzerschreck.

Moninpeli Muokkaa

Moninpeliin on tullut monia uusia kenttiä ja pelimuotoja. Huimana lisäyksenä on mahdollisuus ajaa jeepillä (Horch ja Jeep) ja panssarivaunulla (yhdysvaltalaisilla ja brittiläisillä M4 Sherman, saksalaisilla Panzer ja neuvostoliittolaisilla T-34).

Rank-järjestelmä Muokkaa

Pelin moninpeliin on myös tullut uusi "rankkaus"-järjestelmä, jonka avulla pelaaja saa uusia ominaisuuksia selvitä sotatantereilla. Rankit luokitellaan arvoilla:

  • Private (Alokas) - Tavallinen sotilas. Ei erikoisominaisuuksia
  • Rifleman (Kiväärimies) - Lisää käsikranaatteja ja pistoolin ammuksia
  • Squad Leader (Ryhmän johtaja) - Kiikarit
  • Section Sergeant (Osaston johtaja) - Kasapanos (Alemmatkin arvot voivat käyttää kasapanosta, mutta vain löytämällä sen maasta tai muualta kentästä)
  • Platoon Sergeant (Joukkueen johtaja) - Tykistökeskitys

Uudet moninpelimuodot Muokkaa

Uusina pelimuotoina ovat: Base Assault, Domination ja Capture The Flag.

Base Assault Muokkaa

Tässä pelimuodossa joukkueitten tehtävä on puolustaa, ja tuhota vastustajan bunkkerit käyttämällä "raskasta kalustoa" kuten tankkeja, sinkoja, kasapanoksia ja tykistökeskityksiä. Ensin bunkkerin ulkoinen osa on tuhottava, ennen kuin pelaajat pääsevät laittamaan dynamiitin bunkkerin perustaan. Nopein joukkue voittaa, joka on tuhonnut ensimmäiseksi vastustajan kaikki bunkkerit. Yleensä kierroksia ja bunkkereita on 3 (Kun saa tuhottua vastustajan kaikki bunkkerit, saa voittajajoukkue yhden pisteen kokonaispistemäärään).

Domination Muokkaa

Domination (valloitus) on pelimuoto, jossa on tarkoitus "valloittaa" vihollisen tarkistuspisteitä. Tarkistuspisteitä (yleensä tarkistuspisteet ovat lippuja) on yleensä 6–7 kappaletta. Joka kerta kun he saavat kaapattua tarkistuspisteen, he saavat pisteen kokonaispistemäärä. Kaikki tarkistuspisteet valloittaneen joukkue voittaa. Pelimuoto ei ole kovin suosittu.

Capture The Flag Muokkaa

Capture The Flag, eli lipunryöstössä on tarkoitus saada vihollisen lippu omaan tukikohtaan. Yhdestä kaapatusta lipusta saa yhden pisteen kokonaispistemäärään, ja kaappaaja saa 10 pistettä omaan kokonaispistemääräänsä. Eri palvelimilla pistemäärät voivat vaihdella kaikissa pelityypeissä.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki