FANDOM

256px-Call of Duty Cover.jpg

Peli Muokkaa

Call of Duty on Infinity Wardin kehittämä ja Activisionin vuonna 2003 julkaisema toiseen maailmaansotaan perustuva ensimmäisen persoonan ammuntapeli. Se on ensimmäinen samannimisen pelisarjan osa. Peli on rakennettu Quake III -pelimoottorin ympärille. Call of Dutyssa pelataan amerikkalaisten, brittien, neuvostoliittolaisten ja saksalaisten (monipeli) joukoissa. Peli sisältää sekä yksin- että moninpelitilan.

Call of Duty sai syyskuussa 2004 lisäosan, Call of Duty: United Offensiven, jonka kehitti Gray Matter Interactive ja tuotti Activision.

Call of Duty: Modern Warfare 2:n Hardened- ja Prestige-versiot sisältävät koodin, jolla pelin voi ladata Xbox 360:lle ja PlayStation 3:lle. Pelin nimeksi muutettiin Call of Duty: Classic.

Tarina Muokkaa

Amerikkalaisten peliosuus alkaa 506:en laskuvarjorykmentin harjoituksissa Camp Toccoalla. Englantilaisten peliosuus alkaa kuudennen laskuvarjodivisioonan hyökkäyksessä Pegasus-sillalle Ranskassa. Neuvostoliittolaisten peliosuus alkaa venäläisten sotilaiden vastaiskusta Stalingradiin, jossa he nousevat maihin satamaan Volgan varrella saksalaisten maataistelukoneiden pudottaessa pommeja heidän niskaansa. Pelin lopussa venäläiset valtaavat Berliinin valtiopäivätalon. Sen jälkeen näkyy aitoa kuvaa Berliinin kukistumisesta.

VastaanottoMuokkaa

Call of Duty sai 91% keskiarvon Metacriticiltä, 92% GameRankingsilta ja 9,3/10 pistettä IGN:ltä

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki